Tre Poesie
Ebbre di Tristezza Miseria e Nobiltà Catarì
Ebbre di Tristezza
Ebbre di tristezza
Ad un convegno di fontane
Rispondono le spole farfuglianti
Telaio vuoto
Strame greco
A cui il poco
Assegnò il fato
Sole d’oro del mattino
Sull’amara tela.
di Carmela Mutone
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Miseria e Nobiltà
Caru compara bellu
vi vijiu e mi sumbiegnu
sta zappa vi portai
chi puru mi virguognu.
Oija è puru fhesta
e nchiazza nc'è la fhera
tutti su rinduciuti
pe nui, nò nc'è na spera.
Musica e tarantelli
stigghjiuoli e baccalà,
de tuttu ncesta ngiru:
Miseria e Nobiltà.
Zzappandu s'accutau
sta zzappa chi ha na storia
la guardu pienzu e, Patrima
mi torna ala memoria.
Quandu de la fhera
stracquatu rincasava
a tutti ni volìa
a tutti ni chiamava.
Pua, de nta nu saccu
nterra ni mentìa
sia zzappi belli lucidi
de la fhera de Pulìa.
Subìtu tutti quanti,
mbrattiemu testa a testa
ognunu mu si scegghia
lu rigalu de la fhesta.
Cui primu si calava
havìa na bella scelta,
la randa si pigghiava
arriedi nommu resta.
Su cuosi de na vota,
e nò de stu paisi,
de gente allividuta,
massari e de fhorisi.
Si mò nci dici a ncunu
vieni mu fhatigamu?
mu rifhundimu vigna
oppure mu zzappamu?
Ti guarda fhissu nfaccia
ti squatra tuttu sulu
si nò ti sputa nfaccia
ti manda vaffanculu.
Mi capita ogni tantu
guardandomi a lu specchiu
mu dicu: "chi si fessa” '
lu vidi ca si viecchiu?
La varva nò la tagghji,
cravatta mancu nd'hai
cu li scarpi chini de terra,
ma duva cazzu vai ?.
di E. Gaudino dalla raccolta " Foglie d'Autunno "
La scena si svolge davanti casa del Sig. Mazza Vito (anche fabbro) .La terza domenica
d'ottobre, giorno in cui si svolge, in Curinga, la fiera dell'lmmacolata. I protagonisti sono il
sig. Panzanella Giuseppe (Pinucciu) e lo stesso sig. Vito Mazza.
Ed oggi ? Non si svuota più il sacco con sei zappe perché sono cambiate le zappe , i mestieri e i figli
A loro è necessario stringere le mani, incrociare i loro sguardi, ascoltare le loro incertezze accogliere le loro paure e liberare i loro sogni .
Ma a questi figli ,bisogna offrire anche pane , educazione e verità.
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Catarì
Di quandu sì ppartùta,
tìagnu 'na pena, Catiri', intr''o cori:
'na pena randi! Pìansic'accussì
s'ha ddi sintìri, Catiri', chi' mòri!
Ti 'ndi ricùardi quandu...
iu ti guardava ddintra l'ùacchji chjàri
o ti tinìa lla manu dintra 'i manu...!?
Oh, 'sti ricùardi, mo', cumu sù amari!
Chi sa cchjù quantu voti
sùgnu turnàtu, Catiri', allu puzzu
duvi tu m' aspittàvi ogni mmatina,
all'impìadi, vicinu 'u cancilluzzu...?!
'U puzzu è ancora chjùsu
e dduvi 'a strata fha lla giravota
c'è ancora 'a petra dduvi t'assittàsti
ciangìandu, Catiri', l'ùrtima vota...
Ed è rristàtu apìartu
'u cancilluzzu, cumu tu 'u lassàsti
quandu l'ùrtima vota, di luntanu,
ciangìandu, Catiri', mi salutàsti...
Ed è rristàta aperta
d' 'a casa 'na pirsiana chi mo' vàtti,
chi jòca ccu' llu viantu jùarnu e nnotti:
si ràpiri. ..si chjùdi. ..e sbàtti, sbàtti...
Pirchì, pirchì nun tùarni
a 'sta casa ch'è cchjùsa e cchi t'aspètta?!
'U rampicanti sta mintìandu 'u juri,
'u gridu cchjù 'un si sènti dd' 'a civetta...
e ddavant' 'u purtuni
puru 'u cani t'aspètta, Ccatiri'...,
'u cani d' 'u colonu: t' 'u ricùardi?
Pirchì nun tùarni, dìcimi, pirchì...?
'Stu cancilluzzu apìartu
mo' pàri ca mi dici: «Tòrna, tòrna...»,
mo' pàri ca mi dici: «'Un tòrna cchjù...».
Pàssa llu jùarnu, 'a notti; scùra, 'nghjòrna...
ed iu aspìattu... t'aspìattu!
Iu ti vulèra, Ccatiri', 'na cosa,
'na cosa sula ancora dumandari:
-Pò mmai campàri, senza suli, 'a rosa...?
Alla spiranza 'u cori
si ràpiri, si chjùdi... e bbàtti... vàtti:
cumu allu viantu 'a pirsìana tua. ..
chi si chjùdi, si ràpiri...e cchi sbàtti
di Ignazio Buttitta
Un populo diventa poviru e servu quannu ci arrubbano a lingua addutata di patri: è persu pi sempri. Diventa poviru e servu quannu i paroli non figghianu paroli
(Un popolo diventa povero e servo quando li rubano la lingua lasciata in dote dai padri :è perso per sempre. Diventa povero e servo quando le parole non generano parole )